eliblogs

ساخت وبلاگ

تشخیص خروج از جریمه شادوبن در اینستاگرام:

برای اینکه بدانید پیج شما شادوبن شده است یا نه یک هشتگ اختصاصی مانند #محمد_دانیالی در زیر یک پست خود بزنید و بعد از چند دقیقه آن را جست و جو کنید و یا روی هشتگ خود بزنید ببینید پست شما نمایش داده خواهد شد یا نه

خروج از جریمه شادوبن اینستاگرام

برای خروج از جریمه شادوبن های گفته شده نیاز است شما رفتار پیچ را تغییر دهید :

۱- به روز رسانی های منظم و تولید محتوای جذاب و جدید برای صفحه اینستاگرام خود (در پایان در مورد آن توضیح خواهم داد)

۲- رعایت قانون کپی رایت ( انتشار مطالب یک پیج باید با نام آن پیج همراه باشد)

فرض کنید یک پست منتشر کردین از پیج اینستاگرام محمد دانیالی پایین پستتون این را بزنید :

creadit by : @mohammaddaniali

 منبع : owjseo.com

eliblogs...
ما را در سایت eliblogs دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elhamsaadati eliblogs بازدید : 268 تاريخ : ساعت:

یک کارشناس کشاورزی خواص و دارویی پیاز کوهی را بیان کرد و گفت: مداومت در خوردن الزی یا سیر کوهی سبب ریزش موى سفید و در آمدن موى سیاه به جاى آن می شود.
سرپوش پزشکی - به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از خوزستان، گیاهان دارویی از اهمیت زیادی بین خانوارهای ایرانی برخوردار هستند و هیچ گاه از بهره جسن از خواص این گیاهان بی بهره نشدند.

پیاز کوهی,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,مشاوره پزشکی

استفاده روزانه از گیاهان دارویی در بیشتر خانه های ایرانی مرسوم است و خانوارها آنها را به صورت های گوناگون استفاده می کنند که یکی از الزی یا سیرکوهی یا پیاز کوهی است که به منظور معرفی و آشنایی بیشتر با این گیاه گفت و گویی عبدالمجید قبیتی کارشناس ارشد و مشاوره کشاورزی در اهواز انجام دادیم.

 

وی در همین ارتباط توضیح داد: الزی یا سیرکوهی یا پیاز کوهی نوعی سبزی وحشی و خودرو که معمولا در زیر درختان و جاهائی که رطوبت بیشتر و نور کمتر است می روید که در اکثر مناطق جنگلی و کوهستانی در اواخر زمستان و اوایل فصل بهار سبز می شود و اهالی روستاهای چهاردانگه از آن به عنوان سبزی در برنج، آش و همچنین به صورت سبزی خوردن استفاده می کنند.

 

این کارشناس ارشد کشاورزی افزود: این گیاه را برای فصول دیگر به دو روش فریز کردن و یا خشک کردن می توان نگهداری کرد که البته خشک کردن آن حتما باید در سایه صورت پذیرد.

 

وی در ادامه توضیحاتی را نیز درباره خواص داروئی این گیاه پر خاصیت ارائه داد و عنوان کرد: الزی برای تصلب شرایین، اسهال، اتساع روده ای، آنفلوانزا، برونشیت، بیماری اسهال خونی از نوع آمیبی و سیاه سرفه کاربرد دارد. همچنین خوردن آن تنفس را آسان و تنگی نفس را درمان مى کند.

 

قبیتی یادآور شد: مداومت در خوردن الزی سبب ریزش موى سفید و در آمدن موى سیاه به جاى آن می شود. این خاصیت به علت داشتن فلز منگنز است که در آن زیاد بوده و عامل سیاهى موى بدن انسان مى باشد. مصرف گیاه سیر کوهی باعث کاهش قند و پیشگیری از افزایش فشار خون در مبتلایان به دیابت می ‌شود.

 

وی با اشاره به این مطلب که این گیاه ضد عفونى کننده قوى است، گفت: همچنین الزی به هضم غذا کمک مى کند و ضد کرم معده و کرم کدو و تسکین دهنده درد روماتیسم، سیاتیک و نقرس است.

 

به گفته این مشاوره کشاورزی، میوه سیر کوهی بسیار خنک و ضد رطوبت بدن است و راه ورود میکروب ها را به عروق مى بندد و از خونریزى و فساد خون جلوگیرى کرده و رقت خون را درمان خواهد کرد و ملین و اشتهاآور بوده و ادرار را زیاد مى کند.

 

وی تصریح کرد: شربت الزی براى مبتلایان به تب و آبله مرغان و سرخک بسیار مفید است و غرغره جوشانده آن براى درمان دردگلو و آنژین سود فراوان دارد.

 

قبیتی اضافه کرد: سکنجبین میوه آن خنک کننده بوده و براى رفع یرقان و التهاب صفرا و کبد سودبخش است، به صورت موضعی برگ های له شده آن را می توان برای از بین بردن آبسه و کورک به کار برد.

 

این کارشناس ارشد کشاورزی ادامه داد: مالیدن عصاره میوه الزی جهت زخم هاى آبدار و چرکى نافع بوده، آن ها را خشک مى کند و گل آن نیز همین خاصیت را دارد. همچنین جویدن برگ الزی جهت ورم لثه و رفع بى حسى آن مفید است و جوش هاى دهان را از بین مى برد و بوى بد دهان را برطرف مى کند.

 

وی با اشاره به این مطلب که گل الزی اسهال را بند مى آورد و ضماد برگ آن بر روى دکمه بواسیر خونى نافع است، گفت: نوشیدن جوشانده ریشه الزی علاوه بر بند آمدن اسهال، سنگ کلیه و مثانه را خرد مى کند.

منبع: sarpoosh.com

eliblogs...
ما را در سایت eliblogs دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elhamsaadati eliblogs بازدید : 179 تاريخ : ساعت:

باربیکیو چیست ؟ ، در میان هنرهای مختلف ، آشپزی جزو هنرهایی است که مورد استقبال اکثر افراد قرار می گیرد. افراد علاقمند به این هنر، روش های مختلفی از پخت را تجربه می کنند و کسانی که علاقمند به تهیه و پخت غذاها به روش های سالم هستند، شیوه ی کباب کردن و گریل (قرار دادن گوشت به صورت مستقیم روی آتش) را انتخاب می کنند. یکی از وسایل بسیار مناسبی که برای این کار پیشنهاد می شود، باربیکیو است که در آن مواد غذایی با حرارت کم و با طعم دودی آماده می شوند.

معنای واژه ی باربیکیو
باربیکیو در زبان  انگلیسی به صورت  Barbecue ,barbeque ,Bar-B-Q یا BBQ  نوشته می شود و معادل فارسی آن پخته شدن گوشت در دمای کم و به تدریج است. در این روش گوشت و یا هر ماده ی غذایی دیگری را به سیخ در می آورند و آن را روی ذغال قرار می دهند، روش دیگر استفاده از میله های برقی است. همچنین برای به دست آوردن طعم لذیذ و خوشمزه تر لازم است که گوشت را قبل از روی حرارت قرار دادن، در آبلیمو قرار داد.

انواع باربیکیو
باربیکیو را با توجه به شرایط مختلف محیط زندگی مان می توان انتخاب کرد و در ادامه قصد آشنا کردن شما با انواع باربیکیو را داریم.

باربیکیوِ ذغالی:  
 باربیکیو ذغالی ، در این روش پخت با حرارت ذغال انجام می شود و به سبب پخت آرام غذا دارای طعم ذغالی می شود. باربیکیو ذغالی طرفداران بسیاری دارد و همچنین نیاز به جمع آوری و پاکسازی خاکستر دارد، ولی به دلیل قیمت پایین باربیکیو ذغالی مورد توجه بسیاری از خریداران باربیکیو است.

باربیکیوِ گازی :
باربیکیو گازی ، این نوع باربیکیو با گاز شهری کار می کند و علاوه بر خطرات کمتر نسبت به باربیکیوِ ذغالی، دارد. زمان پخت غذا در باربیکیو گازی سریع تر است. باربیکیو های گازی در جنس های باربیکو سنگی، باربیکیو آجری، باربیکیو چدنی و استیل در بازار عرضه می شوند. قیمت باربیکیو گازی کمی بالاست . باربیکیو گازی به نظافت زیادی احتیاج ندارد.

باربیکیوِ برقی : 
باربیکیوِ برقی از لحاظ کارکرد مشابه مدل گازی آن می باشد که در آن غذا سریع پخته می شود، خطر چندانی ندارد و همچنین نیاز به نظافت خاصی هم ندارد.

باربیکیوِ پایه دار : 
باربیکیو های پایه دار در بیشتر موارد در فضای باز استفاده می شوند و از مزیت های آن می توان به قابلیت جابجایی اش اشاره کرد، همچنین ارتفاع و پایه های آن قابلیت تنظیم دارند، به صورتی که امکان آشپزی ایستاده را برای شما فراهم می کند.

 باربیکیوِ رومیزی :
جنس این نوع باربیکیو اغلب چدن یا استیل است و مانند باربیکیوِ پایه دار قابلیت جابجایی دارد.

 مزیت باربیکیو
از مزیت ها و نکات قابل توجه ضمن خرید باربیکیو و نوع آن، می توان به موارد زیر می توان اشاره کرد:

• سریع بودن زمان پخت در دستگاه باربیکیو و خشک نشدن گوشت برخلاف روش گریل که در آن گوشت خشک می شود .

• یکی از مسائل مهم در آشپزی طعم غذا است، برای مثال طعم دودی و ذغالی در باربیکیوی ذغالی حاصل می شود و در نوع گازی و برقی آن به دست نمی آید.

• باربیکیو با امکان داشتن فن ، هود و دریچه های هوارسان پرطرفدار است و از لحاظ ایمنی مورد اطمینان است.

باربیکیو دارای سیستم قطع خودکار می باشدو امکان برنامه ریزی برای سایر کارهایتان را برای شما فراهم می کند.

• یکی دیگر از مهمترین ویژگی های باربیکیو گازی، تنظیم حرارت آن است.

شرکت های تولید کننده ی باربیکیو:
همانطور که پیش از این گفته شد، باربیکیو انواع مختلفی دارد و به دلیل استقبال گسترده مردم از باربیکیو ها باعث شد تا شرکت های داخلی و خارجی برای تولید این کالا وارد رقابت شوند و هر کدام از این شرکت ها می کوشند تا بتوانند امکانات بیشتری را به این کالا اضافه کنند و در نتیجۀ آن شاهد تاثیر مثبتی در ذهن مصرف کنندگانشان باشند و در پی آن به سودآوری بیشتری دست یابند.

معروف ترین برندها و شرکت های ایرانی تولید منقل های خانگی پارس خزر، راد سیستم، مه پویا و … و از معروف ترین برندها و شرکت های خارجی می توان به تفال، بلک اند دکر، فوکوس، کولمن ، مولینکس، هاردستون ، ناپولئون و برویل کینگ اشاره کرد.

باربیکیوها در قیمت های مختلفی عرضۀ بازار می شوند. قیمت باربیکیو با توجه به امکانات و انواع آن ها متغیر است.

قیمت باربیکیو ذغالی نسبت به دیگر باربیکیو ها پایین تر است و به دلیل روش پخت سنتی و طمع مطلوب آن طرفداران بسیاری دارد. در باربیکیو های گازی پخت غذا بسیار سریع صورت می گیرد و امکانات آن نسبت به باربیکیو ذغالی بیشتر است و داشتن همین امکانات باعث می شود تا قیمت باربیکیوِ گازی نسبت به باربیکیوی ذغالی بیشتر باشد. همان طور که می دانید در بسیاری از کالاها نوع برند آن و تولید کنندۀ ایرانی و خارجی بودن آن در قیمت گذاری موثر  است و برندهای  شناخته شده و باکیفیت بهتر قیمت را به صورت قابل توجهی تحت تاثیر  قرار می دهند. 

 

نتیجه :

 باربیکیو یکی از دستگاه هایی است که امکان پختن مواد غذایی را به صورت سریع، کبابی و با روش مخصوص به خود در اختیار ما قرار می دهد و در انواع مختلفی از لحاظ ساختار و قیمت به بازار عرضه شده اند که به بررسی آن ها در این مطلب پرداختیم . اینک پیشنهاد ما به شما  این است که اگر طعم دودی غذا برایتان مهم است از باربیکیوِ ذغالی را تهیه کنید که  دارای قیمتی پایین تر نسبت به  انواع دیگر باربیکیوها است.

 

 برای اطلاع از قیمت باربیکیو ، انواع باربیکیو و روش های ساخت باربیکیو با شماره های موجود در سایت آریانافایر تماس حاصل فرمایید.

منبع : سایت آریانا فایر

eliblogs...
ما را در سایت eliblogs دنبال می کنید

برچسب : باربیکیو ,باربیکیو آجری ,قیمت باربیکیو ,طرز ساخت باربیکیو , طرز ساخت باربیکیو آجری, نویسنده : elhamsaadati eliblogs بازدید : 277 تاريخ : ساعت:

ژنو، سوئیس - اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، در حال برگزاری نشست های بلندپایه با دیپلمات های بین المللی 
در سوئیس می باشد که طی یک نشست کلیدی متمرکز بر توسعه و اقتصاد یک کشور که طی سال های جنگ،
 هزاران نفر جان خود را از دست داده است، مذاکره می کند.

از روز سه شنبه، نشست دو روزه در ژنو، به عنوان یک پلتفرم برای حکومت افغانستان برای تمدید تعهد خود برای اصلاح 
و بحث در مورد کمک های کمک در پیشنهاد آن برای دستیابی به ثبات و امنیت، صورت حساب می شود.

سازمان ملل متحد که میزبان اجلاس سران در کاخ های شهر با دولت افغانستان است، می گوید این کنفرانس همچنین
 "برای اندازه گیری نتایج در برابر 15.2 میلیارد دلار که توسط جامعه بین المللی برای افغانستان در سال 2016 صورت
 گرفته است، بسیار مهم خواهد بود."

انتظار می رود نماینده افغان در ارائه استراتژی رشد خود، از حفظ امنیت و ساخت زیرساخت ها برای مبارزه با فساد و 
توانمند سازی زنان.

آنها همچنین قصد دارند بر نیاز مداوم برای مشارکت سازنده جامعه جهانی تأکید کنند.

"ما پیشرفت هایی با حداقل 60 درصد داشته ایم - ما هنوز هم دو سال دیگر برای تکمیل آماده شده ایم - که در مورد
 شاخص های توافق شده که شامل گسترش بخش خصوصی، افزایش صادرات، اصلاح بخش امنیتی و ایجاد حکومت 
افغانستان بیشتر جنسیتی است". هارون چاخانسوری، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان، به الجزیره گفت.

"برای مثال، برای اولین بار در تاریخ ما، یک قاضی زن برای دیوان عالی کشور نامزد شده است. ما همچنین نماینده زنان 
در نیروهای امنیتی و ملی افغانستان (ANDSF) هستیم. حداقل 30 زن در پست های رهبری وجود دارند وزارت کشور. "

وزارت مالیه افغانستان در بیانیه ای اظهار داشت که "وزرای خارجه از 62 کشور و نمایندگان 35 سازمان کمک کننده در
 این کنفرانس شرکت خواهند کرد."

همچنین گفت که اجلاس سرانا فرصتی را برای دولت افغانستان برای فراخواندن جامعه بین المللی به "حمایت از یک
 فرآیند صلح تحت فرماندهی و تحت حمایت افغانی" قرار می دهد.

این کنفرانس زمانی اتفاق می افتد که دولت آمریکا مذاکرات مستقیم با طالبان، بزرگترین گروه مسََلح افغانستان را که
 پس از حمله به رهبری امریکا در سال 2001 سرنگون شد، برگزار می کند.

طالبان می خواهد نیروهای بین المللی را از کشور بیرون بکشد و نظام قانونی را براساس تفسیر دقیق فقه اسلامی 
تشکیل دهد.

این ماه، مقامات طالبان سه روز مذاکره با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه واشنگتن برای افغانستان در قطر، با هدف تجدید
 روند صلح برگزار کرده اند.

دولت افغانستان در این مذاکرات دخیل نبوده است.


[الجزیره]
هفته گذشته یک هیئت پنج نفره طالبان به پایتخت روسیه، مسکو، مراجعه کرد تا برای اولین بار یک کنفرانس 
بین المللی برای بحث در مورد تلاش های صلح در افغانستان شرکت کند.

Sohail Shaheen، سخنگوی طالبان در قطر، هفته گذشته در مسکو به خبرنگاران در مسکو گفت: «یک مرحله
 دوم (بحث ها) باید در میان افغان ها (خود) بر سر راه برقراری صلح و ایجاد یک دولت در افغانستان برگزار شود.

سال گذشته، دونالد تامپم، رئیس جمهور آمریکا، تعداد نیروهای آمریکایی در کشور را به عنوان بخشی از استراتژی 
جدید علیه طالبان افزایش داد. در حال حاضر حدود 14000 سرباز آمریکایی در این کشور وجود دارد. طالبان قبلا گفته
 است که حضور سربازان خارجی بزرگترین مانع صلح در افغانستان است.

براساس آخرین آمار منتشر شده در ماه ژوئیه توسط ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، در شش 
ماه اول سال 2018، 1692 غیرنظامی کشته شده اند. بیشترین میزان ثبت شده در دهه گذشته از زمانی که آژانس 
اسناد را آغاز کرده است.

eliblogs...
ما را در سایت eliblogs دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elhamsaadati eliblogs بازدید : 257 تاريخ : ساعت:

معرفی چند تن از شاعران ایرانی:

سهراب سپهری

سهراب سپهری شاعر، نویسنده و نقاش ایرانی در سال 1308 در کاشان متولد شد و در 1 اردیبهشت ماه 1359 در تهران درگذشت. شعرهای او به چندین زبان ترجمه شده و از بهترین شاعران معاصر ایرانی می باشد. او شعر را با سبک نیمایی آغاز کرد اما سپس به شیوه جدید از دیدگاه انسان دست پیدا کرد که در حجم سبز مشخص می شود. از جمله شعرهای معروف او می توان به صدای پای آب، مسافر و شرق اندوه اشاره کرد.

پروین اعتصامی

رخشنده اعتصامی که به پروین اعتصامی معروف است، "مشهورترین شاعر زن ایران" است که در سال 1285 در تبریز متولد شده و در سال 1320 در تهران درگذشته است. او از کودکی زبان های انگلیسی، فارسی و عربی را آموخت و نزد دهخدا و ملک الشعرا بهار شعر را آغاز کرد. پدر پروین اعتصامی، یوسف اعتصامی نام داشت که در زندگی هنری پروین تاثیرگذار بود. او در جوانی بر اثر بیماری درگذشت و تنها دیوان اشعار او به چاپ رسید که دارای 606 شعر می باشد.

محمدتقی بهار

محمد تقی بهار معروف به ملک الشعرا و متخلص به بهار از شاعران به نام ایران است که در سال 1265 متولد شده و در سال 1330 وفات یافته است. او را می توان شاعر، نویسنده، روزنامه نگار، سیاستمدار و ادیب ایرانی دانست و گفته شده بعد از جامی شاعری چون بهار در کلام نداشته ایم. از آثار بهار می توان به منظومه چهار خطابه، سبک شناسی، شعر در ایران و دیوان اشعار اشاره کرد.

مهدی اخوان ثالث

مهدی اخوان ثالث در سال 1307 در مشهد متولد شده و در سال 1369 در تهران در گذشته است. او از شاعران خوب ایران و متخلص به م.امید می باشد. اشعار اخوان ثالث را می توان اجتماعی-حماسی خواند. شعرهای او به سبک کلاسیک و نو دیده می شوند. از جمله کتاب های او می توان به ارغنون، زمستان، اخر شاهنامه، از این اوستا، منظومه، دوزخ اما سرد، ترا ای کهن بوم و بر دوست دارم اشاره کرد.

صفحه اصلی
هنر و هنرمند
ادبی ، شعر و ترانه
معرفی بهترین شاعران معاصر ایران

سهراب سپهری

سهراب سپهری شاعر، نویسنده و نقاش ایرانی در سال 1308 در کاشان متولد شد و در 1 اردیبهشت ماه 1359 در تهران درگذشت. شعرهای او به چندین زبان ترجمه شده و از بهترین شاعران معاصر ایرانی می باشد. او شعر را با سبک نیمایی آغاز کرد اما سپس به شیوه جدید از دیدگاه انسان دست پیدا کرد که در حجم سبز مشخص می شود. از جمله شعرهای معروف او می توان به صدای پای آب، مسافر و شرق اندوه اشاره کرد.

پروین اعتصامی

رخشنده اعتصامی که به پروین اعتصامی معروف است، "مشهورترین شاعر زن ایران" است که در سال 1285 در تبریز متولد شده و در سال 1320 در تهران درگذشته است. او از کودکی زبان های انگلیسی، فارسی و عربی را آموخت و نزد دهخدا و ملک الشعرا بهار شعر را آغاز کرد. پدر پروین اعتصامی، یوسف اعتصامی نام داشت که در زندگی هنری پروین تاثیرگذار بود. او در جوانی بر اثر بیماری درگذشت و تنها دیوان اشعار او به چاپ رسید که دارای 606 شعر می باشد.

محمدتقی بهار

محمد تقی بهار معروف به ملک الشعرا و متخلص به بهار از شاعران به نام ایران است که در سال 1265 متولد شده و در سال 1330 وفات یافته است. او را می توان شاعر، نویسنده، روزنامه نگار، سیاستمدار و ادیب ایرانی دانست و گفته شده بعد از جامی شاعری چون بهار در کلام نداشته ایم. از آثار بهار می توان به منظومه چهار خطابه، سبک شناسی، شعر در ایران و دیوان اشعار اشاره کرد.

مهدی اخوان ثالث

مهدی اخوان ثالث در سال 1307 در مشهد متولد شده و در سال 1369 در تهران در گذشته است. او از شاعران خوب ایران و متخلص به م.امید می باشد. اشعار اخوان ثالث را می توان اجتماعی-حماسی خواند. شعرهای او به سبک کلاسیک و نو دیده می شوند. از جمله کتاب های او می توان به ارغنون، زمستان، اخر شاهنامه، از این اوستا، منظومه، دوزخ اما سرد، ترا ای کهن بوم و بر دوست دارم اشاره کرد.

نیما یوشیج

علی اسفندیاری، معروف به نیما یوشیج، در یوش که از توابع مازندران است، در سال 1274 متولد شده و در سال 1338 در تهران درگذشت. او را پدر شعر نو می دانند چرا که بنیانگذار شعر نو است. او با اشعار او در فضای وقت ایران، انقلابی به پا کرد و ساختار سنتی شعر فارسی را تغییر داد. نیما خود نام «نو» را بر سبک شعرهایش نهاد. از آثار نیما می توان به قصه رنگ پریده، منظومه نیما، افسانه، شعر من، افسانه و رباعیات و غیره اشاره کرد.

احمد شاملو

احمد شاملو شاعر، نویسنده، روزنامه نگار و مترجم ایرانی است که در سال 1304 متولد شده و در سال 1379 درگذشته است. او مهمترین قالب شعر به نام شعر سپید را به وجود میاورد که به شعر شاملویی نیز معروف است. او در سال 1325 با نیما ملاقات می کند و به سبک او روی میاورد. از جمله آثار او می توان به دفترهای شعر (با نام های هوای تازه، باغ آینه، لحظه ها و همیشه، آیدا در آینه و غیره)، مجموعه داستان و فیلمنامه (مثل درها و دیوار بزرگ چین، میراث و غیره)، ترجمه ها و مجموعه کتاب کوچه او اشاره کرد.

فروغ فرخ زاد

فروغ الزمان فرخزاد، مشهور به فروغ فرخزاد در سال 1313 متولد شد و در سال 1345، در سن سی و دو سالگی بر اثر تصادف درگذشت. اشعار او به چندین زبان در دنیا ترجمه شده اند و بعد از نیما، از بهترین شاعران شعر نوی معاصر می باشد. فروغ فرخزاد با اسیر، دیوار و عصیان کار خود را در قالب نیمایی شروع کرده . با تولدی دیگر و ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد، جایگاه خود را شعر معاصر ثبت کرده است.

سید علی صالحی

سید علی صالحی از شاعران و نویسندگان پرطرفدار ایران، از روستای مرغاب در خوزستان بوده که در سال 1334 متولد شده است. او در سال 1353 با همراه چند تن از شاعران دیگر، جریان موج ناب و شعر گفتار را پایه گذاری می کند. از جمله آثار علی صالحی می توان به رد پای برف تا بلوغ کامل گل سرخ، آخرین عاشقانه های ری را، آسمانی ها، نشانی ها و غیره اشاره کرد. «علو» نام رمان این شاعر است.

هوشنگ ابتهاج

امیر هوشنگ ابتهاج، شاعر برجسته ایران در سال 1306 در رشت متولد شده است. او در جوانی عاشق دختری ارمنی شده و برای او اشعاری عاشقانه سروده است. او ابتدا کار خود را با اشعار نیمایی شروع کرد اما چون در اصل یک غزلسرا بود، به سرودن غزل ادامه داد. او رد سال 1325 نخستین نغمه ها را منتشر کرد و سپس آثاری چون سراب، مجموعه سیاه مشق، چند برگ از یلدا و غیره از او به انتشار رسید.

صفحه اصلی
هنر و هنرمند
ادبی ، شعر و ترانه
معرفی بهترین شاعران معاصر ایران

معرفی بهترین شاعران معاصر ایران
نویسنده: علی اصغر قره داغی
سه شنبه, 31 مرداد 1396
معرفی بهترین شاعران معاصر ایران
تمایز قائل شدن بین هنر و ادبیات و برتری دادن به آثار ادبی، نیاز به تخصص و شناخت دقیق در این حوزه دارد اما ما سعی داشته ایم تا در این پست، بهترین و پرطرفدارترین شاعران عصر را برای شما فهرست کنیم و با بخشی از سابقه ی هنری آنها آشنا شویم. بیشتر شاعران معاصر در زمینه شعر نو فعالیت داشته اند و به این سبک روی آورده اند. شعر نو را در برابر شعر کهن قرار داده اند که قالب و وزن عروضی ندارد. این سبک شعر شامل قالب های نیمایی، سپید و موج نو است که سرآغاز آن با نیما یوشیج شروع می شود. شما اشعار کدام یک از شاعران ذکر شده را بیشتر دوست داشته و دنبال می کنید؟

سهراب سپهری

معرفی شاعران معاصر ایران

سهراب سپهری شاعر، نویسنده و نقاش ایرانی در سال 1308 در کاشان متولد شد و در 1 اردیبهشت ماه 1359 در تهران درگذشت. شعرهای او به چندین زبان ترجمه شده و از بهترین شاعران معاصر ایرانی می باشد. او شعر را با سبک نیمایی آغاز کرد اما سپس به شیوه جدید از دیدگاه انسان دست پیدا کرد که در حجم سبز مشخص می شود. از جمله شعرهای معروف او می توان به صدای پای آب، مسافر و شرق اندوه اشاره کرد.

پروین اعتصامی

معرفی شاعران معاصر ایران

رخشنده اعتصامی که به پروین اعتصامی معروف است، "مشهورترین شاعر زن ایران" است که در سال 1285 در تبریز متولد شده و در سال 1320 در تهران درگذشته است. او از کودکی زبان های انگلیسی، فارسی و عربی را آموخت و نزد دهخدا و ملک الشعرا بهار شعر را آغاز کرد. پدر پروین اعتصامی، یوسف اعتصامی نام داشت که در زندگی هنری پروین تاثیرگذار بود. او در جوانی بر اثر بیماری درگذشت و تنها دیوان اشعار او به چاپ رسید که دارای 606 شعر می باشد.

محمدتقی بهار

معرفی شاعران معاصر ایران

معرفی شاعران معاصر ایران

محمد تقی بهار معروف به ملک الشعرا و متخلص به بهار از شاعران به نام ایران است که در سال 1265 متولد شده و در سال 1330 وفات یافته است. او را می توان شاعر، نویسنده، روزنامه نگار، سیاستمدار و ادیب ایرانی دانست و گفته شده بعد از جامی شاعری چون بهار در کلام نداشته ایم. از آثار بهار می توان به منظومه چهار خطابه، سبک شناسی، شعر در ایران و دیوان اشعار اشاره کرد.

مهدی اخوان ثالث

معرفی شاعران معاصر ایران

مهدی اخوان ثالث در سال 1307 در مشهد متولد شده و در سال 1369 در تهران در گذشته است. او از شاعران خوب ایران و متخلص به م.امید می باشد. اشعار اخوان ثالث را می توان اجتماعی-حماسی خواند. شعرهای او به سبک کلاسیک و نو دیده می شوند. از جمله کتاب های او می توان به ارغنون، زمستان، اخر شاهنامه، از این اوستا، منظومه، دوزخ اما سرد، ترا ای کهن بوم و بر دوست دارم اشاره کرد.

نیما یوشیج

معرفی شاعران معاصر ایران

علی اسفندیاری، معروف به نیما یوشیج، در یوش که از توابع مازندران است، در سال 1274 متولد شده و در سال 1338 در تهران درگذشت. او را پدر شعر نو می دانند چرا که بنیانگذار شعر نو است. او با اشعار او در فضای وقت ایران، انقلابی به پا کرد و ساختار سنتی شعر فارسی را تغییر داد. نیما خود نام «نو» را بر سبک شعرهایش نهاد. از آثار نیما می توان به قصه رنگ پریده، منظومه نیما، افسانه، شعر من، افسانه و رباعیات و غیره اشاره کرد.

احمد شاملو

معرفی شاعران معاصر ایران

احمد شاملو شاعر، نویسنده، روزنامه نگار و مترجم ایرانی است که در سال 1304 متولد شده و در سال 1379 درگذشته است. او مهمترین قالب شعر به نام شعر سپید را به وجود میاورد که به شعر شاملویی نیز معروف است. او در سال 1325 با نیما ملاقات می کند و به سبک او روی میاورد. از جمله آثار او می توان به دفترهای شعر (با نام های هوای تازه، باغ آینه، لحظه ها و همیشه، آیدا در آینه و غیره)، مجموعه داستان و فیلمنامه (مثل درها و دیوار بزرگ چین، میراث و غیره)، ترجمه ها و مجموعه کتاب کوچه او اشاره کرد.

فروغ فرخ زاد

شاعران معاصر ایران

فروغ الزمان فرخزاد، مشهور به فروغ فرخزاد در سال 1313 متولد شد و در سال 1345، در سن سی و دو سالگی بر اثر تصادف درگذشت. اشعار او به چندین زبان در دنیا ترجمه شده اند و بعد از نیما، از بهترین شاعران شعر نوی معاصر می باشد. فروغ فرخزاد با اسیر، دیوار و عصیان کار خود را در قالب نیمایی شروع کرده . با تولدی دیگر و ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد، جایگاه خود را شعر معاصر ثبت کرده است.

سید علی صالحی

معرفی شاعران معاصر ایران

سید علی صالحی از شاعران و نویسندگان پرطرفدار ایران، از روستای مرغاب در خوزستان بوده که در سال 1334 متولد شده است. او در سال 1353 با همراه چند تن از شاعران دیگر، جریان موج ناب و شعر گفتار را پایه گذاری می کند. از جمله آثار علی صالحی می توان به رد پای برف تا بلوغ کامل گل سرخ، آخرین عاشقانه های ری را، آسمانی ها، نشانی ها و غیره اشاره کرد. «علو» نام رمان این شاعر است.

هوشنگ ابتهاج

معرفی شاعران معاصر ایران

امیر هوشنگ ابتهاج، شاعر برجسته ایران در سال 1306 در رشت متولد شده است. او در جوانی عاشق دختری ارمنی شده و برای او اشعاری عاشقانه سروده است. او ابتدا کار خود را با اشعار نیمایی شروع کرد اما چون در اصل یک غزلسرا بود، به سرودن غزل ادامه داد. او رد سال 1325 نخستین نغمه ها را منتشر کرد و سپس آثاری چون سراب، مجموعه سیاه مشق، چند برگ از یلدا و غیره از او به انتشار رسید.

سیمین بهبهانی

سیمین خلیلی معروف به سیمین بهبهانی، در سال 1306 در تهران متولد شده و در سال 1393 در گذشته است. او نویسنده و غزلسرای ایران است که کانون نویسندگان ایران را تاسیس کرد. وی در طول زندگی خود بیش از 600 غزل را در 20 کتاب چاپ کرده است. او را به علت سرودن غزل های بی مثال فارسی خود، به نیمای غزل می شناسند. از جمله آثار او می توان به سه تار شکسته، جای پا، رستاخیز، کولی و نامه عشق، مجموعه آثار، شعر زمان ما و غیره اشاره نمود.

سیمین بهبهانی که به علت مشکلات تنفسی و قلبی در بیمارستان پارس تهران بستری بود، از پانزدهم مرداد در کما به سر می‌برد و سرانجام ساعت یک بامداد روز سه شنبه، 28 مرداد 1393 خورشیدی برابر با 19 اوت 2014 میلادی، در سن 87 سالگی درگذشت. پیکر او با حضور مردم و ادیبان و هنرمندان از مقابل تالار وحدت تشییع شد و در بهشت زهرا در مقبره خانوادگی و کنار پدرش به خاک سپرده شد. شهریار

سید محمدحسین بهجت تبریزی (1285 تا 27 شهریور 1367) متخلص به شهریار (قبل از آن بهجت) شاعر ایرانی بود که شعرهایی به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی داشت. از شعرهای معروف او می‌توان از «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» به فارسی و «حیدر بابایه سلام» (به معنی سلام بر حیدر بابا) به ترکی آذربایجانی اشاره کرد.

شهریار در سال 1285 در روستای خشگناب در بخش قره‌چمن آذربایجان ایران در اطراف تبریز متولد شد. پدرش حاج میر آقا خشگنابی بود که در تبریز وکیل بود. پس از پایان سیکل اول متوسطه در تبریز در سال 1300 برای ادامهٔ تحصیل از تبریز به تهران رفت و در مدرسهٔ دارالفنون (تا 1303) و پس از آن در رشتهٔ پزشکی ادامهٔ تحصیل داد.

قبل از گرفتن مدرک دکتری «به علل عشقی و ناراحتی خیال و پیش‌آمدهای دیگر» ترک تحصیل کرد (زاهدی 1337، ص 59). پس از سفری چهارساله به خراسان به منظور کار در ادارهٔ ثبت اسناد مشهد و نیشابور، شهریار به تهران برگشت و در سال 1315 در بانک کشاورزی استخدام شد و پس از مدتی به تبریز منتقل شد.

در تهران از سال 1307 تا 1309 به جلسات احضار روح می‌رفت (زاهدی، ص 61). در 1319 درویش شد و قرار بود که «خرقه بگیرد و جانشین پیر بشود» (زاهدی، ص 62) ولی به علت شهودی که برایش پیش آمد از این مسیر منصرف شد و در بسیاری از عادات خود تغییر داد، از جمله سه‌تار را که تا آن زمان می‌نواخت کنار گذاشت و مواد مخدر را که حدود سی سال به آن معتاد بوده است ترک کرد (زاهدی، ص 62) و بیشتر به قرآن خواندن و عبادت مشغول شد. حال متفاوت شهریار تا حدود سال 1331 ادامه یافت.

شهریار در روزهای آخر عمر به دلیل بیماری در بیمارستان مهر تهران بستری شد و پس از مرگ در 1367، در مقبرةالشعرا در تبریز دفن شد.

منبع : طرفداریمعرفی چند تن از شاعران ایرانی:

سهراب سپهری

سهراب سپهری شاعر، نویسنده و نقاش ایرانی در سال 1308 در کاشان متولد شد و در 1 اردیبهشت ماه 1359 در تهران درگذشت. شعرهای او به چندین زبان ترجمه شده و از بهترین شاعران معاصر ایرانی می باشد. او شعر را با سبک نیمایی آغاز کرد اما سپس به شیوه جدید از دیدگاه انسان دست پیدا کرد که در حجم سبز مشخص می شود. از جمله شعرهای معروف او می توان به صدای پای آب، مسافر و شرق اندوه اشاره کرد.

پروین اعتصامی

رخشنده اعتصامی که به پروین اعتصامی معروف است، "مشهورترین شاعر زن ایران" است که در سال 1285 در تبریز متولد شده و در سال 1320 در تهران درگذشته است. او از کودکی زبان های انگلیسی، فارسی و عربی را آموخت و نزد دهخدا و ملک الشعرا بهار شعر را آغاز کرد. پدر پروین اعتصامی، یوسف اعتصامی نام داشت که در زندگی هنری پروین تاثیرگذار بود. او در جوانی بر اثر بیماری درگذشت و تنها دیوان اشعار او به چاپ رسید که دارای 606 شعر می باشد.

محمدتقی بهار

محمد تقی بهار معروف به ملک الشعرا و متخلص به بهار از شاعران به نام ایران است که در سال 1265 متولد شده و در سال 1330 وفات یافته است. او را می توان شاعر، نویسنده، روزنامه نگار، سیاستمدار و ادیب ایرانی دانست و گفته شده بعد از جامی شاعری چون بهار در کلام نداشته ایم. از آثار بهار می توان به منظومه چهار خطابه، سبک شناسی، شعر در ایران و دیوان اشعار اشاره کرد.

مهدی اخوان ثالث

مهدی اخوان ثالث در سال 1307 در مشهد متولد شده و در سال 1369 در تهران در گذشته است. او از شاعران خوب ایران و متخلص به م.امید می باشد. اشعار اخوان ثالث را می توان اجتماعی-حماسی خواند. شعرهای او به سبک کلاسیک و نو دیده می شوند. از جمله کتاب های او می توان به ارغنون، زمستان، اخر شاهنامه، از این اوستا، منظومه، دوزخ اما سرد، ترا ای کهن بوم و بر دوست دارم اشاره کرد.

صفحه اصلی
هنر و هنرمند
ادبی ، شعر و ترانه
معرفی بهترین شاعران معاصر ایران

سهراب سپهری

سهراب سپهری شاعر، نویسنده و نقاش ایرانی در سال 1308 در کاشان متولد شد و در 1 اردیبهشت ماه 1359 در تهران درگذشت. شعرهای او به چندین زبان ترجمه شده و از بهترین شاعران معاصر ایرانی می باشد. او شعر را با سبک نیمایی آغاز کرد اما سپس به شیوه جدید از دیدگاه انسان دست پیدا کرد که در حجم سبز مشخص می شود. از جمله شعرهای معروف او می توان به صدای پای آب، مسافر و شرق اندوه اشاره کرد.

پروین اعتصامی

رخشنده اعتصامی که به پروین اعتصامی معروف است، "مشهورترین شاعر زن ایران" است که در سال 1285 در تبریز متولد شده و در سال 1320 در تهران درگذشته است. او از کودکی زبان های انگلیسی، فارسی و عربی را آموخت و نزد دهخدا و ملک الشعرا بهار شعر را آغاز کرد. پدر پروین اعتصامی، یوسف اعتصامی نام داشت که در زندگی هنری پروین تاثیرگذار بود. او در جوانی بر اثر بیماری درگذشت و تنها دیوان اشعار او به چاپ رسید که دارای 606 شعر می باشد.

محمدتقی بهار

محمد تقی بهار معروف به ملک الشعرا و متخلص به بهار از شاعران به نام ایران است که در سال 1265 متولد شده و در سال 1330 وفات یافته است. او را می توان شاعر، نویسنده، روزنامه نگار، سیاستمدار و ادیب ایرانی دانست و گفته شده بعد از جامی شاعری چون بهار در کلام نداشته ایم. از آثار بهار می توان به منظومه چهار خطابه، سبک شناسی، شعر در ایران و دیوان اشعار اشاره کرد.

مهدی اخوان ثالث

مهدی اخوان ثالث در سال 1307 در مشهد متولد شده و در سال 1369 در تهران در گذشته است. او از شاعران خوب ایران و متخلص به م.امید می باشد. اشعار اخوان ثالث را می توان اجتماعی-حماسی خواند. شعرهای او به سبک کلاسیک و نو دیده می شوند. از جمله کتاب های او می توان به ارغنون، زمستان، اخر شاهنامه، از این اوستا، منظومه، دوزخ اما سرد، ترا ای کهن بوم و بر دوست دارم اشاره کرد.

نیما یوشیج

علی اسفندیاری، معروف به نیما یوشیج، در یوش که از توابع مازندران است، در سال 1274 متولد شده و در سال 1338 در تهران درگذشت. او را پدر شعر نو می دانند چرا که بنیانگذار شعر نو است. او با اشعار او در فضای وقت ایران، انقلابی به پا کرد و ساختار سنتی شعر فارسی را تغییر داد. نیما خود نام «نو» را بر سبک شعرهایش نهاد. از آثار نیما می توان به قصه رنگ پریده، منظومه نیما، افسانه، شعر من، افسانه و رباعیات و غیره اشاره کرد.

احمد شاملو

احمد شاملو شاعر، نویسنده، روزنامه نگار و مترجم ایرانی است که در سال 1304 متولد شده و در سال 1379 درگذشته است. او مهمترین قالب شعر به نام شعر سپید را به وجود میاورد که به شعر شاملویی نیز معروف است. او در سال 1325 با نیما ملاقات می کند و به سبک او روی میاورد. از جمله آثار او می توان به دفترهای شعر (با نام های هوای تازه، باغ آینه، لحظه ها و همیشه، آیدا در آینه و غیره)، مجموعه داستان و فیلمنامه (مثل درها و دیوار بزرگ چین، میراث و غیره)، ترجمه ها و مجموعه کتاب کوچه او اشاره کرد.

فروغ فرخ زاد

فروغ الزمان فرخزاد، مشهور به فروغ فرخزاد در سال 1313 متولد شد و در سال 1345، در سن سی و دو سالگی بر اثر تصادف درگذشت. اشعار او به چندین زبان در دنیا ترجمه شده اند و بعد از نیما، از بهترین شاعران شعر نوی معاصر می باشد. فروغ فرخزاد با اسیر، دیوار و عصیان کار خود را در قالب نیمایی شروع کرده . با تولدی دیگر و ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد، جایگاه خود را شعر معاصر ثبت کرده است.

سید علی صالحی

سید علی صالحی از شاعران و نویسندگان پرطرفدار ایران، از روستای مرغاب در خوزستان بوده که در سال 1334 متولد شده است. او در سال 1353 با همراه چند تن از شاعران دیگر، جریان موج ناب و شعر گفتار را پایه گذاری می کند. از جمله آثار علی صالحی می توان به رد پای برف تا بلوغ کامل گل سرخ، آخرین عاشقانه های ری را، آسمانی ها، نشانی ها و غیره اشاره کرد. «علو» نام رمان این شاعر است.

هوشنگ ابتهاج

امیر هوشنگ ابتهاج، شاعر برجسته ایران در سال 1306 در رشت متولد شده است. او در جوانی عاشق دختری ارمنی شده و برای او اشعاری عاشقانه سروده است. او ابتدا کار خود را با اشعار نیمایی شروع کرد اما چون در اصل یک غزلسرا بود، به سرودن غزل ادامه داد. او رد سال 1325 نخستین نغمه ها را منتشر کرد و سپس آثاری چون سراب، مجموعه سیاه مشق، چند برگ از یلدا و غیره از او به انتشار رسید.

صفحه اصلی
هنر و هنرمند
ادبی ، شعر و ترانه
معرفی بهترین شاعران معاصر ایران

معرفی بهترین شاعران معاصر ایران
نویسنده: علی اصغر قره داغی
سه شنبه, 31 مرداد 1396
معرفی بهترین شاعران معاصر ایران
تمایز قائل شدن بین هنر و ادبیات و برتری دادن به آثار ادبی، نیاز به تخصص و شناخت دقیق در این حوزه دارد اما ما سعی داشته ایم تا در این پست، بهترین و پرطرفدارترین شاعران عصر را برای شما فهرست کنیم و با بخشی از سابقه ی هنری آنها آشنا شویم. بیشتر شاعران معاصر در زمینه شعر نو فعالیت داشته اند و به این سبک روی آورده اند. شعر نو را در برابر شعر کهن قرار داده اند که قالب و وزن عروضی ندارد. این سبک شعر شامل قالب های نیمایی، سپید و موج نو است که سرآغاز آن با نیما یوشیج شروع می شود. شما اشعار کدام یک از شاعران ذکر شده را بیشتر دوست داشته و دنبال می کنید؟

سهراب سپهری

معرفی شاعران معاصر ایران

سهراب سپهری شاعر، نویسنده و نقاش ایرانی در سال 1308 در کاشان متولد شد و در 1 اردیبهشت ماه 1359 در تهران درگذشت. شعرهای او به چندین زبان ترجمه شده و از بهترین شاعران معاصر ایرانی می باشد. او شعر را با سبک نیمایی آغاز کرد اما سپس به شیوه جدید از دیدگاه انسان دست پیدا کرد که در حجم سبز مشخص می شود. از جمله شعرهای معروف او می توان به صدای پای آب، مسافر و شرق اندوه اشاره کرد.

پروین اعتصامی

معرفی شاعران معاصر ایران

رخشنده اعتصامی که به پروین اعتصامی معروف است، "مشهورترین شاعر زن ایران" است که در سال 1285 در تبریز متولد شده و در سال 1320 در تهران درگذشته است. او از کودکی زبان های انگلیسی، فارسی و عربی را آموخت و نزد دهخدا و ملک الشعرا بهار شعر را آغاز کرد. پدر پروین اعتصامی، یوسف اعتصامی نام داشت که در زندگی هنری پروین تاثیرگذار بود. او در جوانی بر اثر بیماری درگذشت و تنها دیوان اشعار او به چاپ رسید که دارای 606 شعر می باشد.

محمدتقی بهار

معرفی شاعران معاصر ایران

معرفی شاعران معاصر ایران

محمد تقی بهار معروف به ملک الشعرا و متخلص به بهار از شاعران به نام ایران است که در سال 1265 متولد شده و در سال 1330 وفات یافته است. او را می توان شاعر، نویسنده، روزنامه نگار، سیاستمدار و ادیب ایرانی دانست و گفته شده بعد از جامی شاعری چون بهار در کلام نداشته ایم. از آثار بهار می توان به منظومه چهار خطابه، سبک شناسی، شعر در ایران و دیوان اشعار اشاره کرد.

مهدی اخوان ثالث

معرفی شاعران معاصر ایران

مهدی اخوان ثالث در سال 1307 در مشهد متولد شده و در سال 1369 در تهران در گذشته است. او از شاعران خوب ایران و متخلص به م.امید می باشد. اشعار اخوان ثالث را می توان اجتماعی-حماسی خواند. شعرهای او به سبک کلاسیک و نو دیده می شوند. از جمله کتاب های او می توان به ارغنون، زمستان، اخر شاهنامه، از این اوستا، منظومه، دوزخ اما سرد، ترا ای کهن بوم و بر دوست دارم اشاره کرد.

نیما یوشیج

معرفی شاعران معاصر ایران

علی اسفندیاری، معروف به نیما یوشیج، در یوش که از توابع مازندران است، در سال 1274 متولد شده و در سال 1338 در تهران درگذشت. او را پدر شعر نو می دانند چرا که بنیانگذار شعر نو است. او با اشعار او در فضای وقت ایران، انقلابی به پا کرد و ساختار سنتی شعر فارسی را تغییر داد. نیما خود نام «نو» را بر سبک شعرهایش نهاد. از آثار نیما می توان به قصه رنگ پریده، منظومه نیما، افسانه، شعر من، افسانه و رباعیات و غیره اشاره کرد.

احمد شاملو

معرفی شاعران معاصر ایران

احمد شاملو شاعر، نویسنده، روزنامه نگار و مترجم ایرانی است که در سال 1304 متولد شده و در سال 1379 درگذشته است. او مهمترین قالب شعر به نام شعر سپید را به وجود میاورد که به شعر شاملویی نیز معروف است. او در سال 1325 با نیما ملاقات می کند و به سبک او روی میاورد. از جمله آثار او می توان به دفترهای شعر (با نام های هوای تازه، باغ آینه، لحظه ها و همیشه، آیدا در آینه و غیره)، مجموعه داستان و فیلمنامه (مثل درها و دیوار بزرگ چین، میراث و غیره)، ترجمه ها و مجموعه کتاب کوچه او اشاره کرد.

فروغ فرخ زاد

شاعران معاصر ایران

فروغ الزمان فرخزاد، مشهور به فروغ فرخزاد در سال 1313 متولد شد و در سال 1345، در سن سی و دو سالگی بر اثر تصادف درگذشت. اشعار او به چندین زبان در دنیا ترجمه شده اند و بعد از نیما، از بهترین شاعران شعر نوی معاصر می باشد. فروغ فرخزاد با اسیر، دیوار و عصیان کار خود را در قالب نیمایی شروع کرده . با تولدی دیگر و ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد، جایگاه خود را شعر معاصر ثبت کرده است.

سید علی صالحی

معرفی شاعران معاصر ایران

سید علی صالحی از شاعران و نویسندگان پرطرفدار ایران، از روستای مرغاب در خوزستان بوده که در سال 1334 متولد شده است. او در سال 1353 با همراه چند تن از شاعران دیگر، جریان موج ناب و شعر گفتار را پایه گذاری می کند. از جمله آثار علی صالحی می توان به رد پای برف تا بلوغ کامل گل سرخ، آخرین عاشقانه های ری را، آسمانی ها، نشانی ها و غیره اشاره کرد. «علو» نام رمان این شاعر است.

هوشنگ ابتهاج

معرفی شاعران معاصر ایران

امیر هوشنگ ابتهاج، شاعر برجسته ایران در سال 1306 در رشت متولد شده است. او در جوانی عاشق دختری ارمنی شده و برای او اشعاری عاشقانه سروده است. او ابتدا کار خود را با اشعار نیمایی شروع کرد اما چون در اصل یک غزلسرا بود، به سرودن غزل ادامه داد. او رد سال 1325 نخستین نغمه ها را منتشر کرد و سپس آثاری چون سراب، مجموعه سیاه مشق، چند برگ از یلدا و غیره از او به انتشار رسید.

سیمین بهبهانی

سیمین خلیلی معروف به سیمین بهبهانی، در سال 1306 در تهران متولد شده و در سال 1393 در گذشته است. او نویسنده و غزلسرای ایران است که کانون نویسندگان ایران را تاسیس کرد. وی در طول زندگی خود بیش از 600 غزل را در 20 کتاب چاپ کرده است. او را به علت سرودن غزل های بی مثال فارسی خود، به نیمای غزل می شناسند. از جمله آثار او می توان به سه تار شکسته، جای پا، رستاخیز، کولی و نامه عشق، مجموعه آثار، شعر زمان ما و غیره اشاره نمود.

سیمین بهبهانی که به علت مشکلات تنفسی و قلبی در بیمارستان پارس تهران بستری بود، از پانزدهم مرداد در کما به سر می‌برد و سرانجام ساعت یک بامداد روز سه شنبه، 28 مرداد 1393 خورشیدی برابر با 19 اوت 2014 میلادی، در سن 87 سالگی درگذشت. پیکر او با حضور مردم و ادیبان و هنرمندان از مقابل تالار وحدت تشییع شد و در بهشت زهرا در مقبره خانوادگی و کنار پدرش به خاک سپرده شد. شهریار

سید محمدحسین بهجت تبریزی (1285 تا 27 شهریور 1367) متخلص به شهریار (قبل از آن بهجت) شاعر ایرانی بود که شعرهایی به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی داشت. از شعرهای معروف او می‌توان از «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» به فارسی و «حیدر بابایه سلام» (به معنی سلام بر حیدر بابا) به ترکی آذربایجانی اشاره کرد.

شهریار در سال 1285 در روستای خشگناب در بخش قره‌چمن آذربایجان ایران در اطراف تبریز متولد شد. پدرش حاج میر آقا خشگنابی بود که در تبریز وکیل بود. پس از پایان سیکل اول متوسطه در تبریز در سال 1300 برای ادامهٔ تحصیل از تبریز به تهران رفت و در مدرسهٔ دارالفنون (تا 1303) و پس از آن در رشتهٔ پزشکی ادامهٔ تحصیل داد.

قبل از گرفتن مدرک دکتری «به علل عشقی و ناراحتی خیال و پیش‌آمدهای دیگر» ترک تحصیل کرد (زاهدی 1337، ص 59). پس از سفری چهارساله به خراسان به منظور کار در ادارهٔ ثبت اسناد مشهد و نیشابور، شهریار به تهران برگشت و در سال 1315 در بانک کشاورزی استخدام شد و پس از مدتی به تبریز منتقل شد.

در تهران از سال 1307 تا 1309 به جلسات احضار روح می‌رفت (زاهدی، ص 61). در 1319 درویش شد و قرار بود که «خرقه بگیرد و جانشین پیر بشود» (زاهدی، ص 62) ولی به علت شهودی که برایش پیش آمد از این مسیر منصرف شد و در بسیاری از عادات خود تغییر داد، از جمله سه‌تار را که تا آن زمان می‌نواخت کنار گذاشت و مواد مخدر را که حدود سی سال به آن معتاد بوده است ترک کرد (زاهدی، ص 62) و بیشتر به قرآن خواندن و عبادت مشغول شد. حال متفاوت شهریار تا حدود سال 1331 ادامه یافت.

شهریار در روزهای آخر عمر به دلیل بیماری در بیمارستان مهر تهران بستری شد و پس از مرگ در 1367، در مقبرةالشعرا در تبریز دفن شد.

منبع : طرفداری

eliblogs...
ما را در سایت eliblogs دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elhamsaadati eliblogs بازدید : 246 تاريخ : ساعت:

یک انفجار اینترنتی که ترافیک داده ها را از طریق روسیه و چین ریشه کن کرد،
 روز دوشنبه چندین سرویس Google را مختل کرد،از جمله خدمات جستجو جو
 سرویس میزبانی وب.

وقفه های خدمات تقریبا دو ساعت طول کشید و حدود ساعت 5:30 بعد از ظهربه 
پایان رسید. EST.، شرکت های خدمات 
شبکه ای گفتند. علاوه بر شرکت های مخابراتی روسی و چینی، یک شرکت
 اینترنتی نیجریه نیز درگیر بود.

گوگل روز دوشنبه بر روی صفحه وضعیت شبکه تأیید کرد اما فقط گفت که این 
علت "خارج از Google" است. این شرکت نظرات کمی داشت.

روش خاصی که به طور رسمی به عنوان ربودن پروتکل دروازه مرزی شناخته
 می شود، می تواند خدمات ضروری را بدون نیاز 
به هم بزند و جاسوسی و سرقت مالی را تسهیل کند. بیشتر ترافیک شبکه به 
سرویس های Google -94 درصد در تاریخ
 27 اکتبر - رمزگذاری شده است، که آن را از چشم خیره کننده محافظت 
می کند، حتی اگر آن را غیرفعال کنید.

الکس هنتورن ایوان، مدیر اجرایی شرکت شبکه هوشمند 
Thousands Eyes، حادثه روز دوشنبه را بدترین آسیب پذیرترین گوگل
 را که شرکتش دیده است، نامید.

وی گفت که وی دخالت دولت ملت را متاثر می کند زیرا ترافیک به طور
 موثر در چین Telecom مستقر شده است. 
مطالعه اخیر توسط دانشگاه کالج نیروی دریایی ایالات متحده و محققان 
دانشگاه تل آویو می گوید که چین به طور سیستماتیک
 ترافیک اینترنتی ایالات متحده را منهدم می کند.

بخش عمده ای از زیربنای اینترنت بر روی اعتماد ساخته می شود، که
 از اهداف خوبی است که طراحان آن از کاربران 
انتظار دارند. یک نتیجه: اگر یک دولت ملت یا کسی که با دسترسی به
 یک ارائه دهنده اینترنت بزرگ تصمیم به تغییر ترافیک 
دارد، می تواند کمی انجام شود.

هانترن ایوان می گوید: اخراج دوشنبه ممکن است "یک آزمایش جنگی" باشد.

در دو مورد اخیر، چنین جابجایی بر روی سایت های مالی تاثیر گذاشته
 است. در آوریل 2017، یکی از مدارس
 MasterCard و Visa در سایر سایت ها تحت تاثیر قرار گرفت.
 این ماه آوریل گذشته، ربودن دیگری باعث خراب شدن رمزنگاری مجدد شد.

وزارت امنیت داخلی بلافاصله به درخواست برای نظر پاسخ داد.

ThousandEyes به نام شرکتی که در حادثه دوشنبه مشغول به کار است،
 علاوه بر چین Telecom، به عنوان ارائه دهنده 
اینترنت روسیه Transtelecom و ISP MainOne نیجریه است.

eliblogs...
ما را در سایت eliblogs دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elhamsaadati eliblogs بازدید : 260 تاريخ : ساعت:

اردوگاه آزاد دو هفته ای که در ماه ژانویه برگزار می شود، بنیانگذاران زن را قادر می سازد 
که از مهندسان اپل یک به یک، کمک های برنامه نویسی، و همچنین جلسات مربوط به 
طراحی، تکنولوژی و بازاریابی فروشگاه App را دریافت کنند. ایده این است که برای کمک
 به تیم ها زمان کل توسعه را اصلاح کنند.

برای واجد شرایط بودن برای شرکت، این شرکت باید مؤسسه زن، مؤسس زن یا رهبر زن باشد
 و حداقل یک زن در تیم توسعه داشته باشد. این برنامه برای همه کسانی که زنان را شناسایی
 می کنند، فراگیر است.

برای شرکت هایی که در حال حاضر تنها اندروید هستند کمپ Business Entrepreneur
 می تواند فرصتی برای آنها باشد تا بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد اکوسیستم اپل کسب کنند 
و به طور مستقیم از سازندگان فناوری حمایت کنند. برای اپل، این فرصتی است برای افزایش 
کمیت و کیفیت برنامه ها در فروشگاه آن.

 

استار هار، مدیر ارشد برنامه های توسعه اپل، به TechCrunch گفت: "ما می خواستیم روی
 زنان که قبلا یک کسب و کار مبتنی بر برنامه داشته باشیم تمرکز کنیم و نیازی به برنامه
 iOS نداریم." "این انکوباتور نیست که در آن شما یک ایده خوب به دست آورده اید و ما به
 شما کمک می کنیم از طریق آن فکر کنید. این در حال حاضر داشتن یک ایده خوب است،
 شاید آنها می خواهند به یادگیری ماشین و یا واقعیت تقویت شده، و یا استفاده از برخی از
 فن آوری های دیگر اپل ".

علاوه بر این، هری این برنامه را به عنوان بخشی از اعتصاب خیابانی برنامه ریزی می کند 
که می تواند به زنان کمک مالی بیشتری بدهد. طبق گفته PitchBook، در سال جاری، 
بنیانگذاران زن تنها 2.2 درصد از کل سرمایه گذاری سرمایه گذاری در ایالات متحده را به
 خود اختصاص داده اند.

به طور گسترده تر، او گفت، "ما معتقدیم می توانیم نقش بیشتری در جذب زنان به نقش رهبری
 بیشتری داشته باشیم" و کمک به حفظ زنان در نیروی کار.

به همین دلیل این برنامه به شرکت کننده اصلی اجازه می دهد تا سه عضو از تیم خود را به
 آزمایشگاه برساند.

هار گفت: "حتی اگر آنها پیشرفته ترین باشند، آنها می توانند به کارگاه برای دریافت پشتیبانی، 
توسعه شبکه و مهارت دست پیدا کنند."

اپل در گذشته کارهای مشابه، گفتگوها و شتابدهندهای انجام داده است، اما این اولین موردی 
است که بر شرکتهای مبتنی بر زن تمرکز دارد. هار می گوید: "ما این برنامه را با تمام اقلیت
 های زیرفرهنگی در نظر گرفتیم - مخصوصا زنان رنگی".

eliblogs...
ما را در سایت eliblogs دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elhamsaadati eliblogs بازدید : 230 تاريخ : ساعت:

امشب در AWS Re: Invent، این شرکت اعلام کرد یک ابزار جدید به نام 
AWS Transit Gateway که برای کمک به ایجاد توپولوژی شبکه ای در AWS 
طراحی شده است، به شما امکان می دهد که منابع را از طریق حساب ها به اشتراک بگذارید
 و منابع و ابرها را در یک توپولوژیک شبکه هم جمع کنید.آمازون در حال حاضر دارای یک محصول محبوب به نام 
Cloud Aperture Private Venture
 (VPC) آمازون است که به مشتریان کمک می کند تا نمونه های خصوصی برنامه های خود 
را بسازند. Gateway Transit برای کمک به ایجاد ارتباط بین VPC ها طراحی شده
 است که تا کنون برای انجام این کار پیچیده است.به گفته Peter DeSantis، VPD از زیرساخت های جهانی و پشتیبانی مشتری در 
AWS در یک رویداد دوشنبه شب در AWS گفت: Reveal Invent توضیح داد، 
AWS ترانزیت دروازه به شما می دهد یک مجموعه ای از کنترل های است که به شما 
اجازه اتصال به یک دروازه مدیریت مرکزی برای رشد شبکه خود را به راحتی و به سرعتنمودار: AWSDeSantis گفت که این ابزار همچنین به شما توانایی عبور از AWS و شبکه های محلی 
شما را می دهد. وی گفت: "یک دروازه راه دیگری است که ما در حال نوآوری هستیم تا
 مشتریان بتوانند امن و آسان مدیریت شبکه را در هر دو شرایط و محیط ابرشان AWS
 خود قرار دهند."AWS Transit Gateway شما را قادر می سازد اتصالات در یک شبکه را در هر کجا 
که منابع در یک نوع استاندارد توپولوژیک شبکه زندگی می کنند، بسازید. "امروز ما به شما
 توانایی استفاده از AWS Transit Gateway جدید را برای ساختن توپولوژي شبکه توپی 
و صحبت می کنیم. شما می توانید VPC های موجود، مراکز داده، دفاتر از راه دور و
 دروازه های راه دور را به یک Transit Gateway مدیریت شده، با کنترل کامل بر
 مسیر یابی شبکه و امنیت، حتی اگر VPC ها، دایرکتوری های فعال، خدمات به اشتراک
 گذاشته شده، و منابع دیگر، چندین حساب AWS را، "جف بار" آمازون در یک پست 
وبلاگ اعلام کرد به ویژگی های جدید نوشت.برای بسیاری از وجود آن، AWS در مورد گرفتن شما به ابر و مدیریت منابع ابر خود بود
 این امر برای یک شرکت خالص ابر مانند AWS منطقی است، اما مشتریان تمایل به داشتن
 تنظیمات پیچیده ای با برخی از زیرساخت ها و نرم افزارهای موجود در محل و بعضی از آنها 
در ابر دارند. این می تواند به دو دنیای دیگر کمک کند.
 
eliblogs...
ما را در سایت eliblogs دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elhamsaadati eliblogs بازدید : 282 تاريخ : ساعت:

بیمه خدمات شنیداریدر حالی که بسیاری از افراد برای سمع​ک خود از جیب خود استفاده می کنند، تمرین خوبی است 
که در مورد گزینه های پوشش با ارائه دهنده بیمه خود صحبت کنید. اکثر برنامه های دارای شماره 
تلفن رایگان برای خدمات اعضای ذکر شده در کارت بیمه هستند. هنگامی که ارائه شده، پوشش 
بیمه برای سمعک ها می تواند به شکل های مختلفی باشد، از پوشش دادن مشاوره اولیه با متخصص 
مراقبت های شنوایی برای پوشش دادن درصد مشخصی از هزینه های تمام قیمت سمعک
 و یا برای خرید قسطی سمعک اقدام نمایید .بسیاری از ایالت ها قوانینی را تصویب کرده اند که حامل های بیمه برای پوشش دادن افراد و 
کودکان خاص ارائه می دهند. با ارائه دهنده خود در رابطه با سیاست خود بررسی کنید.برای خرید سمعک مطالعه بیشتری انجام دهید و یا به کلینیک های شنوایی بروید تا بتوانید با 
مشاوره متخصصان بهترین سمعک ، سمعک ارزان و سمعک خوب را با اطلاع کافی بخرید.بهترین مدل سمعکتقریبا همه ی افرادی که قصد خرید سمعک دارند این سوال در ذهنشان به وجود می آید که 
بهترین مارک و مدل سمعک چیست ؟ در پاسخ این سوال می توان گفت که سمعک نوعی کالای
 پزشکی است و نمی توان بر اساس مارک و مدل تجاری آن را مقایسه کرد . بهترین سمعک 
مناسب گوش شخص کم شنوا را فقط شنوایی شناس یا ادیولوژیست می تواند تشخیص دهد .
 ادیولوژیست ادیوگرام شخص را بررسی می کند و بر اساس آن کمپانی و مدل سمعک را انتخاب
 می کند ، مثلا یک کمپانی ممکن است قوی ترین سمعک های پشت گوشی را اختراع کند ،
 دیگری کوچکترین سمعک های نامرئی ، کمپانی دیگر بهترین سمعک های ضد آب وعده ای از
 کمپانی ها نیز کوچکترین سمعک پشت گوشی جهان را تولید می نماید . برخی کمپانی ها نیز
 بهترین خدمات پس از فروش را ارائه می دهند .نگهداری سمعک در حالی که بسیاری از متخصصان مراقبت از سلامت، تمیز کردن سمعک را بدون هیچ 
هزینه ای می کنند، عادت خوب برای یادگیری روزانه و تمیز کردن برای محافظت از 
سرمایه گذاری شما است. برای پاک کردن هر گرد و غبار، مومیایی یا رطوبت از سمعک ها، 
روزانه از پارچه یا بافت خشک استفاده کنید. تمیز کردن و بررسی سمعک روزانه و انجام
 چک کردن گوش دادن به شما کمک خواهد کرد که از وضعیت کمک های خود آگاهی یابید و
 زمانی که آنها نیاز به توجه یا تعمیر دارند یاد خواهند گرفت.گاهی اوقات ممکن است نیاز به تعمیرسمعک شما توسط سازنده باشد.بسیاری از مشکلات را می توان در خانه و یا با کمک ارائه دهندگان سمعک خود، در معرض
 خطر قرار داد. نشانه هایی که ممکن است به تعمیر نیاز داشته باشید عبارتند از:برای صداهای استاتیک، سر و صدای پس زمینه یا افزایش بازخوردصدای متناوب یا صدای "در داخل و خارج"سطح بالای اعوجاجسوراخ یا شکاف در پوسته سبک های شنوایی ITEبالاتر از تخلیه باتری معمولیقطعات شکسته یا گم شده در بدن سمعک در برخی موارد، اگر ارائه دهندگان سمعک شما نمیتوانند مشکل را حل کنند، ممکن
 است لازم باشد که سمعک خود را برای تعمیر تعمیر کنید. این انواع تعمیرات اغلب تحت 
ضمانت سازنده تحت پوشش قرار می گیرند، اما ارائه دهندگان سمعک شما می توانند در مورد 
وضعیت ضمانت و هزینه های غیر جیب که ممکن است دچار مشکل شوند، توصیه می شود.نحوه دریافت سمعکچیز زیادی برای یادگیری در مورد نحوه دریافت سمعک های مناسب و تکنولوژی گوش دادن 
ه دستگاه وجود دارد اما خوشبختانه ارائه دهندگان سمعک محلی شما در کمک به شما در درک
 گزینه های خود کمک خواهد کرد، بنابراین شما می توانید به زودی بهتر از شنیدن لذت بردن
 از. برای مرور صفحات اینجا، کمی وقت بگذارید، و وقتی آماده باشید، دایرکتوری گسترده ای
 از مراکز شنوایی مورد نظر خود را در نزدیکی شما بررسی کنید.
منبع : samakbahar.com
اینستاگرام : samakbahar
eliblogs...
ما را در سایت eliblogs دنبال می کنید

برچسب : سمعک , قیمت سمعک ,فروش سمعک قسطی , سمعک ارزان, نویسنده : elhamsaadati eliblogs بازدید : 218 تاريخ : ساعت:

تعلیم، مصدر باب تفعیل عربی است به معنای آموزش دادن. در اصطلاح، ادبیات تعلیمی یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین انواع ادبی است که هدف اصلی آن آموزش است. این اصطلاح از بدو پیدایش به دو معنای خاص و عام به کار رفته، در گذشته معنای خاص آن بیشتر مورد توجه بوده است اما بعدها معنای عام آن اهمیت فوق‌العاده‌ای یافته است:

1- ادبیات تعلیمی در معنای خاص خود شامل دستورالعمل‌هایی بوده که به آموزش یک فن یا هنر خاص اختصاص داشته است. قدیمی‌ترین نمونه از این دست، شعری از هسیود یونانی (قرن هشتم قبل از میلاد) است که تجربه‌های خود را در کشاورزی به برادر خود می‌آموزد. ویرژیل شاعر رومی نیز منظومه‌ای دارد که موضوع آن چگونگی اداره مزرعه و نگهداری از آن است. این نوع ادبیات در زبان فارسی نیز نمونه‌هایی دارد از جمله:« نصاب الصبیان» ابونصر فراهی در لغت، دانشنامه میسری در داروشناسی و طب.

2- در معنای عام به آثاری گفته می‌شود که موضوع آن مسائل اخلاقی، عرفانی، مذهبی، اجتماعی، پند و اندرز، حکمت و ... است.

امروزه وقتی از ادبیات تعلیمی سخن می‌گویند، منظور ادبیات تعلیمی در معنای عام است. به نظر می‌رسد که شاعران فارسی زبان در سرودن شعر تعلیمی متأثر از اندرزنامه‌هایی باشند که قبل از اسلام در دوران ساسانیان نوشته شده بود. آفرین‌نامه اثر بوشکور بلخی و کلیله و دمنه منظوم رودکی که بیت‌هایی پراکنده از آن‌ها باقی مانده است، از قدیم‌ترین نمونه منظومه‌های تعلیمی است که در زبان فارسی دری به جا مانده است؛ اما، نخستین اثر منظوم و مستقل فارسی در اخلاق، پندنامه نوشیروان است که بدایعی بلخی، معاصر سلطان مسعود، آن را سروده است.

در قرن پنجم، ناصر خسرو با سرودن قصاید طولانی در وعظ و حکمت، و بیان اعتقادات دینی و انتقادهای سخت اجتماعی از مشهورترین شاعران، در قلمرو شعر تعلیمی است. حدیقه الحقیقه نسایی، مخزن الاسرار نظامی، مثنوی مولوی و بوستان سعدی از زیباترین و پرمعناترین اشعار تعلیمی هستند که در آن‌ها از داستان و حکایت و تمثیل برای بیان مفهوم استفاده شده و به شیوه پند و اندرز غیر مستقیم است.

شعر تعلیمی در قدیم شامل سروده‌های اخلاقی و مذهبی و عرفانی است ولی از انقلاب مشروطه به بعد مسائل سیاسی و اجتماعی وارد آن می‌گردد و آن را غنی‌تر می‌سازد و ادبیات را به سوی تعهد و مسائل اجتماعی سوق می‌دهد.

آنچه که باعث رونق و شکوفایی و دوام ادبیات تعلیمی گردید، شکل گیری عرفان و تصوف در فرهنگ ایران بود. عارفان که فرهنگ کناره‌گیری از دنیا را پیش گرفته بودند، مرتب انسان‌ها را به ناپایداربودن دنیا و گذرا بودن لذت‌ها و غم‌های آن متوجه می‌کردند؛ بنابراین عرفان عمده‌ترین سهم را در ادبیات تعلیمی ایران دارد. از آنجا که مخاطبان شعر تعلیمی مردم عادی هستند زبانی که برای نوع ادبیات به کار برده شده، ساده و تا حد امکان قابل فهم همگان است.

عده‌ای شعر تعلیمی را در برابر شعر ناب قرار داده‌اند و معتقدند آموزش، وظیفه هنر نیست. از زمانی که افلاطون شاعران را از مدینه فاضله طرد کرد این مباحث در تاریخ ادبیات شروع شد و از آن زمان تا امروز نظریات مختلفی درباره ارتباط بین شعر و تعلیم و آموزش و درباره جوهر هنر و وظایف آن اظهار شده است؛ عده‌ای وصف تعلیمی را برای شعرهایی که جنبه آموزشی دارند به صورت تحقیرآمیز به کار می‌برند. با این حال در میان شاهکارهای بزرگ دنیا به آثاری برمی‌خوریم که علاوه بر ارزش هنری دارای جنبه آموزشی و تعلیمی هستند مثل کمدی الهی دانته.

هر چند آثار منثور نیز به ادبیات تعلیمی پرداخته‌اند و نمونه‌هایی مثل قابوسنامه، گلستان سعدی، سیاست‌نامه و ... پدید آمدند اما در حوزه شعر نمونه‌های هنری‌تر و والاتر و درخشان‌تری از این نوع ادبی را می‌توان دید. در زیر به عنوان نمونه ابیاتی از نصاب الصبیان در آموزش نام‌های قرآن ذکر می‌شود:

ای تو را در فهم داده حق طبع سلیم

هیچ دانی چند دارد نام قرآن عظیم؟

هم کتاب است و کلام و هم مبارک هم شفا

عهد و فرقان و مبین و حبل و بشری و حکیم

باز تبیان و بلاغ و رحمت و ذکر هدی

موعظه، نور و بیان است و صراط المستقیم

ابیاتی از مثنوی معنوی:

سجده نتوان کرد بر آب حیات

تا نیابم زین تن خاکی نجات

ابیاتی از پروین اعتصامی:

بباید هر دو پا محکم نهادن

از آن پس فکر بر پای ایستادن

نگردد شاخک بی بن برومند

زتو سعی و عمل باید زمن پند

منابع :

دانشنامه دانشکده باقرالعلوم. پژوهی
1- داد، سیما؛ فرهنگ اصطلاحات ادبی، واژه‌نامه مفاهیم و اصطلاحات ادبی فارسی و اروپایی، تهران، مروارید، 1385، چاپ دوم، ص 20.

2- رزمجو، حسین؛ انواع ادبی و آثار آن، مشهد، مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، 1374، چاپ سوم، 82-79.

3- شفیعی کدکنی، محمدرضا؛ زمینه اجتماعی شعر فارسی، تهران، اختران و زمانه، 1386، چاپ اول، ص 32.

4- میرصادقی (ذوالقدر)، میمنت؛ واژه‌نامه هنر شاعری، تهران، کتاب مهناز، 1385، چاپ سوم، ص 179.

eliblogs...
ما را در سایت eliblogs دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elhamsaadati eliblogs بازدید : 194 تاريخ : ساعت: